Sparvöga

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Viveca - 23 september 2009 23:34

Nu har förhoppningsvis hostmedicinen verkat (gick ut 2008), så jag kan gå och lägga mig. Har nu tröttnat på datorn, men var tvungen att vänta ut hostan. Jag är inte särskilt sjuk, men rethostan från förra förkylningen verkar ha kommit tillbaka. Lägger in en bild till på min lilla älsklingshäst. Barnen vill ju inte bli fotograferade längre.

  

God natt!

Av Viveca - 23 september 2009 18:33

  


Idag tänkte jag rida ut utan sällskap trots blåsten så skulle det nog gå bra. Oftast är Vilda ganska cool. Det var dock traktorer som körde fram och tillbaka och lagade vägen vid gården så jag ångrade mig när vi kom ut på gårdsplanen. Vilda ville inte stå bredvid pallen jag ställt fram, men jag tror det mest berodde på att den var väldigt nära transporten.


Det blev tyvärr paddocken, men det gick riktigt bra idag. Mycket bättre framåtbjudning och hon ansträngde sig för att göra rätt. Ibland stannade hon dock och funderade på saken, men på det hela taget var hon väldigt duktig idag.

Det blev till och med trav på volterna utan att hon sneddade eller föll ur.


Sedan fick hon faktiskt ett äpple i stallgången;) Hon blev mäkta förvånad, men fortsatte att sköta sig, inget nafsande alls.


I lördags upptäckte jag ett sår med en väldigt hög sårskorpa i mankammen. Jag såg den från hästryggen. Frågan är hur länge såret varit där. Hon har mycket man, så det är svårt att se. Får leta fram den varje dag. Hoppas det inte kommer av skav från lokselen bara. Har inte använt den på ett tag, men läget skulle kunna överensstämma med såret. Får kolla detta så fort det läkt litet mer. I lördags rengjorde jag och plockade bort det mesta av överflödig skorpa. Idag var såret torrt och fint, men skorpan flagar en del. Tog på lite salisylsyrevaselin och hoppas att det mjukar upp och får bort krustorna.


Ha det så bra alla!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Skapa flashcards