Sparvöga

Alla inlägg under november 2009

Av Viveca - 3 november 2009 20:32

Hej alla!

Egentligen borde jag absolut inte sitta vid datorn. Jag har tappat känseln i vänster lillfinger, halva ringfingret och på vissa områden på handryggen samt handloven. Troligtvis är ulnarnerven inklämd, vilket kan bero på att jag suttit för mycket vi datorn/bordet med armbågen i bordskivan. Det kan också bero på whiplashskadan jag fick förra året, men tror inte det då eftersom domningarna då satt i tummarna, pekfingrarna och långfingrarna.


Det är inte kul alls och jag känner mig förvånansvärt handikappad. Styrkan är försämrad också.  tänk att ett och ett halvt finger kan påverka handfunktionen såpass mycket.


Nu har det varit såhär i ca en vecka. Ligger med armbågen lindad på natten för att hindra mig från att böja den, men blir irriterad på bandaget och sover dåligt. Idag kom jag därför upp sent, vilket förstörde mina planer på en ridtur. Kanske lika bra. Vilda är jättepigg nu och igår hade hon galopp- och bockuppvisning i hagen. Jag hoppas på bättre timing imorgon och kanske har hon god framåtbjudning nu då. Får rida med körfattning eller enhandsfattning dock;)


Litet bilder tog jag dock innan mockning, höpackning, sårinspektion etc.(inga uppställda dock Stina, de kommer...)





  




  


  

  


Ha en tevlig kväll! Ska slita mig från denna burk nu och sträcka ut armen. Återkommer imorgon  med kommentarer hos er.

Av Viveca - 1 november 2009 18:05

Snart dags att hämta E på fotbollen och sedan iväg till jobbet. Känner mig lite hängig. Hoppas inte det är dags att bli sjuk igen.


Hade med mig kameran till Vilda idag.

        

M passade på att ge henne ett äpple. Hmm, hoppas att hon inte blir nafsig nu igen bara. Kameran var väldigt spännande och allt spännande måste såklart undersökas med mulen. Resultatet blev ett kladdigt objektiv, så var det färdigfotat för idag;)




Nackdelen att filma med ljud är dock att man får höra sin egen röst, eller så får man lära sig att hålla tyst;)


Ha en bra kväll!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards